Vrolijk Pasen!

Het is dit weekend pasen. Tijd voor een uitgebreid paas ontbijt en heel veel lekkers.
Natuurlijk geld ons eet schema niet voor de paas maandag maar pas wel een beetje op. Doe bij voorbeeld iets minder boter op je croissantje of laat een paaseitje bij de koffie weg.
Het is op letten met veel vet en suiker maar het allerbelangrijkste is dat je ervan geniet! 0c568afd1c

 

Vrolijk Pasen!

Over 4 maanden is het zo ver

Bijna iedere vrouw droomt er wel van: trots zijn op haar lichaam in een bikini. Met 30 graden over het strand paraderen. Mooie strakke billen, een platte buik met twee lijntjes, sterke armen en benen waar iedereen spontaan van gaan kwijlen. Het lijkt alleen zo veel werk; iedere dag uren zwoegen op de sportschool.
Wij kunnen je helpen om op een leuke manier binnen 4 maanden je lichaam zomer klaar te stomen. Op deze site vind je tips, oefeningen en leuke weetjes om strak de zomer in te gaan.

Dit gaat jullie helpen maar zeker ook ons!
Wij doen zelf ook mee aan ons programma zodat wij klaar zijn voor de zomer en jullie kunnen zien wat voor effect het programma heeft.
Het programma is samengesteld door ons, twee sport en media studenten samen met een personal coach. Wil je meer over ons weten en de reden dat we deze website maken? Klik dan op het menu hierboven op ‘over ons’. De voedingsschema’s zullen bestaan uit een voedingspatroon waarbij per dag beschreven wordt waarom deze producten gegeten worden en je vindt een aantal recepten op de linkjes van de dagen. Ook staan er verschillende sportoefeningen onder het menu ‘Oefeningen’, en staat er een weekplanning wanneer deze oefeningen gedaan moeten worden. Voor alle duidelijkheid: het is geen dieet en een wijntje op zijn tijd past er in.

Dus wil je op een leuke manier zomer klaar worden, volg dan onze site op de voet en vragen of updates hoe het bij jou gaat zijn altijd welkom!

Bekijk hier onze vlog van onze eigen ervaringen tijdens de eerste week:

De eerste dag is voorbij

De fanatieke kop is eraf. De eerste keer naar de fitness of de eerste uurtjes thuis sporten zitten erop.
Hoe is het gegaan en hoe staat het ervoor met de spierpijn?

Wat is spierpijn? 
Als je spierpijn hebt, geef het dan niet meteen op. Het betekent alleen dat je je spieren goed gebruikt hebt. Heb je nog geen spierpijn, dan kan het nog altijd tot maximaal 48 uur na je oefeningen komen.
Vermoedelijk ontstaat spierpijn door de overbelasting van je spieren. Een lichte vorm van ontsteking. De interne structuur van de spier raakt verstoord. De mooie regelmatig gestreepte vorm is onregelmatiger geworden. In feite zijn er eiwitstructuren vernield.
Ja dit klinkt echt verschrikkelijk. Ik schrok er ook van toen ik het las maar let op, het is een menselijk proces wat geen definitieve schade kan aanrichten. Het is dus niets ernstigs of iets om bang voor te zijn.

Spierpijn verlichten en voorkomen
Spierpijn kan te voorkomen zijn door een goede warming up of cooling down. Dit is geen garantie dat je geen spierpijn krijgt. De warming up en cooling down bestaan uit een aantal zwaai en zwier oefeningen. Schud een keer met je benen, draai rondjes met je armen enzovoorts. De meningen of het daadwerkelijk helpt zijn verdeeld. Ik zou zeggen: doen! En kijk wat het verschil is.

Wel kun je spierpijn verlichten door je spieren warm te houden. Ga na het sporten onder een warme douche staan en kleed je warm aan. Ook is het goed je lichaam bijvoorbeeld in te smeren met bodylotion om je spieren te masseren. Dit zorgt voor ontspanning van de spieren en een betere bloedsomloop.

Kortom: spierpijn hoort er eigenlijk gewoon bij. Vooral de eerste paar keren. Het is een bevestiging dat je goed bezig bent geweest!